გაკვეთილის გეგმა და მისი კომპონენტები


         გაკვეთილის გეგმა
                                                                             
მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:   მერი უსანეთაშვილი
საგანი:   ფრანგული ენა
სწავლების საფეხური/კლასი  /     საშუალო  / კლასი -10
მოსწავლეთა რაოდენობა: 10
გაკვეთილის თემა:      ა.დიუმას ბიოგრაფია და მისი რომანი „სამი მუშკეტერი“
                                         პიროვნების დახასიათება-ხასიათის თვისებები
გაკვეთილის მიზანი:   ფრანგი მწერლის ა. დიუმას ცხოვრებისა და შემოქმედების  მიმოხილვა
                                         ლუი XIII მეფობის პერიოდის გაცნობა
                                         პიროვნების დახასიათებისათვის საჭირო ლექსიკის დაუფლება
                                          აუდირების უნარ-ჩვევების განვითარება
ესგ სტანდარტი :         უცხ.ს.IV 18. მოსწავლეს შეუძლია მისთვის ნაცნობ თემებზე საუბარი
                                         უცხ.ს IV. 19 მოსწავლე ფლობს და იყენებს საბაზისო ენობრივ უნარ- 
                                         ჩვევებს
                                         უცხ.სV.2 მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს სხვადასხვა სახის
                                         აუდიოჩანაწერი ნაცნობ თემატიკაზე 
                                                        


N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა
სასწავლო რესურსი
დრო
 1.








მისალმება
 გაკვეთილის თემის,მიზნისა და შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა


ვერბალური მეთოდი


მთელი კლასი

შეფასების რუბრიკები
ფლიპჩარ
ტები

2 წთ

2.





წერითი საშინაო დავალების შემოწმება
(აღწერითი მიკრო -ტექსტების საშუალებით მწერლების ფოტოების ამოცნობა და  ცხრილის შევსება)

დავალების პრეზენტაცია
დაკვირვება

მთელი კლასი
მოსწავლის სავარჯიშოების წიგნი

3 წთ

3.



4.

კითხვა-პასუხი
ა.დიუმას ბიოგრაფიისა და ისტ.რომანის “სამი მუშკეტერის“ მიმოხილვა

 მინი ლექცია
XVII ს. საფრანგეთისა და ლუი XIII მეფობის ისტორიული ეპოქის შესახებ

ზეპირსიტყვიერი მეთოდი


დიდაქტიკური
(ახსნა-განმარტებითი)

მთელი კლასი



მთელი კლასი  

სლაიდები, ლეპტოპი
პროექტორი

სლაიდები


15წთ


3 წთ
5.







6.





7.
საკლასო წერითი აქტივობა
წინადადებებში  საჭირო სიტყვების ჩასმა:
ა.მუშკეტერებისჩაცმულობა;
ბ.პერსონაჟების თვისებები;  
გ.არაწესიერი ზმნების ფორმები

ჩანაწერის მოსმენა
მოსწავლეები მოისმენენ განმარტებებს ხასიათის თვისებებზე , გამოიცნობენ საჭირო სიტყვას და შეავსებენ  ბარათებს
ფილმის ჩვენება
მოსწავლეები ნახავენ 3წთ ფილმს შატო“ მონტე-კრისტოს“ შესახებ , შეავსებენ
 5 კითხვიან ტესტს ფილმის შინაარსის გაგების შესამოწმებლად


წერითი მუშაობის მეთოდი






აუდირება




ფილმის ჩვენება

ჯგუფური








ჯგუფური




ჯგუფური

ფოტოები
შესავსები სამუშაო ბარათები





ლეპტოპი
შესავსები ბარათები


ლეპტოპი

პროექტორი

10წთ








5წთ





5წთ
8








9.
საშინაო დავალება   -
)ბარათების შევსება ნაწარმოების პერსონაჟებზე,
)ესე - როგორ გესმით თქვენს
სასკოლო ცხოვრებაში მუშკეტერების დევიზი „ერთი ყველასათვის, ყველა ერთისათვის“

შეფასება


ვერბალური

ახსნა-განმარტება


სიტყვიერი
შეფასების რუბრიკები  


ინდივიდუალური




ინდივიდუალური , ჯგუფური







ზეპირმეტყველების, ჯგუფური და მოსწავლეთა თვითშეფასების რუბრიკები



2 წთ







3 წთ



გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები :          მოსწავლეებს ეცოდინებთ  XIXს. ფრანგი    მწერლის  ა.დიუმას ცხოვრებისა და შემოქმედების, მისი საქართველოში და ქალაქ ფოთში მოგზაურობის შესახებ;  შეძლებენ  ნაწარმოების შინაარსსა და  პერსონაჟებზე საუბარს; გაიღრმავებენ  ადამიანის ხასითის თვისებებზე  თემატურ ლექსიკას; გაიუმჯობესებენ აუდირებისა და  ჯგუფური მუშაობის უნარ-ჩვევებს.
შეფასება:       განმავითარებელი-    კომენტარებით
                        განმსაზღვრელი    -   შეფასების რუბრიკებით
დანართი :  3  გვერდზე
ხელმოწერა:  მერი უსანეთაშვილი
თარიღი:   25 თებერვალი 2018 წელი                                 
                 
                      ზეპირმეტყველების შეფასების რუბრიკა


კრიტერიუმი
არასაკმ.
   3-4
საშუალოდ
    5-6
კარგად
 7-8
ძალიანკარგად
    9-10

აზრის ჩამოყალიბება და გადმოცემა
იცის ცალკეული სიტყვები, ვერ აყალიბებს აზრს
შეუძლია    ცალკეული წინად.წარმო-
თქმა,უჭირს
გადაბმული მეტყველება
შეუძლია შედარებით მარტივი წინადად.
აზრის ჩამოყალიბება
ყოველთვის აქტიურია,
თავისუფლად და
გასაგებად შეუძლია აზრის გადმოცემა
ლექსიკური და გრამატიკული
კონსტრუქციების გამოყენება
გააჩნია არასაკმ. ლექსიკური და გრამ.
მასალის ცოდნა
ფლობს ლექსიკურ და გრამ. კონსტრუქ.მწირ
მარაგს
გაჩნია საკმარისი
ლექსიკური
და გრამ. მასალისცოდნა  ზოგჯერ
უშვებს შეცდომებს
გააჩნია მდიდარი
ლექსიკა, ყოველთვისსწორად
იყენებს ენობრივ
კონსტრუქციებს
 ენისათვის დამახასიათებელი ინტონაციისა და გამოთქმების ფლობა
ვერ ფლობს
სწორ გამოთქმებს
ვერ  ახერხებს ხშირად  სწორ გამოთქმებს
ზოგჯერ არღვევს სწორ წარმოთქმას
ყოველთვის ცდილობს და იცავს
ინტონაციასა და სწორ გამოთქმებს
                                       
                                 ჯგუფური მუშაობის  შეფასების რუბრიკა



N
კრიტერიუმი
არადამაკ.
    3-4
საშუალოდ
   5-6
        კარგად
           7-8
ძალიან კარგად
          9-10

1.
შესრულებული
სამუშაოს ხარისხი და ორგანიზება
შესრულებ.
საუშაო
არ არის
სწორი
შეასრულეს სამუშაოს ნახევარზე მეტი
დავალება სწორად არის შესრულებული
არის რამოდენიმე შეცდომა
10-დავალება სრულყოფილად
არის შესრულებული
9- არის 1ან 2 შეცდომა

2.
ჯგუფის წევრების ჩართულობა და ურთიერთ თანამშრომლობა
სამუშაოს ასრულებს 1 ან 2 მოსწავლე
ჯგუფის ყველა წევრი არ იღებს მონაწილეობას
დავალება არ რის კარგად გადანაწილებული
აკლიათ ორგაიზებულობა
ყველა წევრი ჩართულია ,სამუშაო განაწილებულია
ხდება აზრთა ურთიერთ გაზიარება

3.
ჯგუფური მუშაობის ქცევის წესების დაცვა
არ იცავენ ქცევის წესებს
ხმაურობენ
ერთნამეთს ხელს უშლან
სჭირდებათ
ქცევის წესების შეხსენება
თითქმის ყველა იცავს ქცევის წესებს
იცავენ ქცევის წესებს
ჩამოყალიბებული აქვთ გუნდური
მუშაობის ჩვევა

4.

დროის ლიმიტი





ვერ მოასწრეს დავალების  მეტი წილი
დროის ლიმიტს საკმაოდ გადააცილეს
დროის ლიმიტს
მცირედით გადააცილეს
ზუსტად დაიცვეს
დროის ლიმიტი

No comments:

Post a Comment